لیزر، رگ های واریسی را می بندد و کوچک می کند، این کار باعث مهر و موم شدن رگ می شود. سپس خون در رگ های مجاور جریان پیدا می کند و رگ آسیب دیده جذب بدن شده و از چرخه خارج می شود. عوارض لیزر واریس معمولا مورد خاصی را دربرنمیگرد اما موارد مهم را در ادامه اورده ایم…

درمان واریس با لیزر درون وریدی، رویکردی است که از حرارت لیزر برای از بین بردن رگ های واریسی استفاده می کند. رگ های واریسی، رگ های ملتهب و برجسته ای هستند که اغلب روی ران ها یا ساق پاها تشکیل می شوند. لیزر، دستگاهی است که پرتوی باریکی از اشعه را به شکل نور منتشر می کند.

در چه صورت رگ های واریسی به درمان نیاز دارند؟

اگر رگ های واریسی شما دردناک یا قرمز و ملتهب باشند، پزشک شما ممکن است  درمان واریس با لیزر و یا اسکلروتراپی واریس را پیشنهاد دهد. جراحی لیزر همچنین ممکن است در صورتی توصیه شود که پوست روی رگهای واریسی تحریک شده باشد. رگ های واریسی معمولاً یک مشکل سلامتی جدی نیستند، اما ممکن است درد بدی را تجربه کنید. همچنین ممکن است ظاهر آنها برای شما ناخوشایند باشد.

عوارض بعد از عمل واریس پا

عوارض لیزر واریس پا

تمام فرآیند های درمانی، حتی دارو درمانی، ممکن است خطراتی داشته باشند، برخی از خطرات احتمالی لیزر رگ های واریسی عبارتند از:

در صورت مشاهده عوارض زیر با پزشک خود تماس حاصل کنید.

در موارد زیر با پزشک تماس بگیرید:

بعد از لیزر درون وریدی رگ واریسی چه اتفاقی می افتد؟

پزشک به شما توصیه می کند بلافاصله بعد از فرآیند حدود 30 تا 60 دقیقه پیاده روی کنید. پای شما ممکن است مقداری کبودی داشته باشد. کبودی ها ظرف مدت 2 هفته باید از بین روند. شما به یک همراه نیاز دارید تا بعد از جراحی شما را به خانه برساند.

مراقبت های در منزل بعد از فرآیند 

بعد از رفتن به خانه، دستورالعمل های پزشک را دنبال کنید. ممکن است به شما گفته شود:

در مورد مصرف دارو نکات زیر را رعایت کنید:

شما ممکن است بسته به سلامت عمومی بدن خود، خطرات دیگری را نیز تجربه کنید. در مورد نگرانی های خود قبل از فرآیند با پزشک خود صحبت کنید.

آمادگی های لازم قبل از لیزر واریس پا

در طول درمان با لیزر چه اتفاقی می افتد؟

این عمل به بستری شدن در بیمارستان نیازی ندارد. این روش در مطب پزشک انجام می شود و معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد. به احتمال زیاد همان روز می توانید به خانه بروید. با خود لباس های آزاد همراه داشته باشید تا بلافاصله بعد از عمل بپوشید. جراحی لیزر درون وریدی رگ های واریسی معمولاً این فرایند را دنبال می کند:

دکتر نادر افشاری متخصص قلب و عروق دراکباتان 

فهرست مطالب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

پرسش از دکتر