اگر از رگهای واریسی رنج می برید، ممکن است بخواهید هرچیزی را برای تسکین ناراحتی خود امتحان کنید. اما باید بدانید که گاهی اوقات درمانهای غیرمتعارف تر، بهترین روش نیستند! در این مقاله ما می خواهیم این ادعا را بررسی کنیم که سرکه سیب می تواند رگ های واریسی را درمان کند!

درمان واریس با سرکه سیب آیا امکانپذیر است؟

رگها نباید نفوذ پذیر باشند و منافذ دیواره های رگ ها باید تنگ باشد. اگر این منافذ گشاد شوند، رگ ها شروع به ضعیف شدن می کنند. زمانی که خون در رگ ها، به ویژه رگ های پایین پاها جمع می شود، رگهای واریسی مشکل ساز می شوند. به نظر می رسد منابع زیادی از سرکه سیب به عنوان درمانی برای رگ های واریسی و رنگهای عنکبوتی یاد می کنند. اما، آیا این مایع تند و تیز می تواند واقعاً به این مشکلات کمک کند؟

متأسفانه، پاسخ احتمالاً خیر می باشد. بهترین راه برای بهبود عملکرد رگ ها، درمان این علائم از داخل می باشد. سرکه سیب می تواند خواص قابض خفیفی داشته باشد که با استفاده موضعی می تواند به بهبود رگ های واریسی کمک کند. همچنین، اگر پوست اطراف رگ های آسیب دیده، شکسته یا ضعیف شده باشند، کار بسیار زیادی باید انجام داد. علاوه بر این، زمانی که سرکه سیب به صورت موضعی استفاده می شود، احتمالاً یا تبخیر می شود یا از پایتان چکه می کند و عطر دلپذیر سرکه را به شما می دهد. 
بهترین درمان برای رگ های واریسی بسته به تشخیص پزشک اسکلروتراپی واریس پا یا درمان واریس با لیزر می باشد. 

پزشک ممکن است، استفاده از کرم ونوویتال به عنوان یک درمان موضعی برای رگ های واریسی به شما توصیه کند. این ژل حاوی بذر شاه بلوط هندی می باشد که به صورت سنتی سالها به عنوان درمانی برای تسکین رگ های واریسی ناراحت کننده استفاده می شده است. برای پشتیبانی بیشتر از رگ ها، دوز خوراکی قرص های شاه بلوط هندی مانند ونوویتال توصیه می شود. 

این قرص ها، داروهای گیاهی دارای مجوز برای تسکین علائم مرتبط با نارسایی وریدی مزمن و رگ های واریسی مانند گرفتگی، سنگینی پاها، خستگی و ورم هستند و به عنوان یک درمان سنتی در طولانی مدت استفاده می شوند.

سركه سيب درمان قطعی واریس پا

آیا سرکه سیب می تواند رگ های عنکبوتی را بهبود بخشد؟

رگهای عنکبوتی اغلب به همراه رگ های واریسی ظاهر می شوند، بنابراین ممکن است این دو با هم اشتباه گرفته شوند. با این حال، رگ های عنکبوتی برخلاف اسم خود رگ ها را تحت تأثیر قرار نمی دهند بلکه روی مویرگ ها تأثیر می گذارند. مویرگ ها، رگ های ریزی هستند که اکسیژن و مواد مغذی را به بافت ها حمل می کنند و مواد زائد را خارج می کنند. 

زمانی که شریان ها شکسته می شوند، رگ های عنکبوتی ایجاد می شوند. این رگها، خطوط ریز آبی، بنفش یا قرمزی هستندکه روی پوست مشاهده می شوند و مانند رگ های واریسی برجسته نیستند. رگ های عنکبوتی معمولاً موجب درد نمی شوند، گرچه ممکن است با خارش همراه باشند. اجازه دهید به موضوع سرکه سیب برگردیم. 

آیا این مایع تند و تیز را می توان به عنوان درمانی برای رگ های عنکبوتی استفاده کرد؟ 

پاسخ به سادگی ، خیر می باشد! زمانی که مویرگ ها شکسته می شوند، قابل ترمیم نیستند. بنابراین، هیچ درمان موضعی نمی تواند مشکل را حل کند. گرچه، از مواد گیاهی خاصی می توان برای تقویت تمام سیستم گردش خون استفاده کرد. 

پیشگیری از ابتلا به واریس 

در ادامه به چند مورد از راحت ترین درمان های خانگی برای پیشگیری از علائم رگ های واریسی اشاره می شود:

1. انجام تمرینات ورزشی 

انجام برخی از حرکات ورزشی ساده می تواند گردش خون سالم را در بدن برقرار کند. جریان خون کافی به بدن کمک می کند، خونی را که در رگها گیر افتاده آزاد کند. افرادی که از بیماری های فشار خون پایین رنج می برند، همچنین باید روزانه ورزش کنند. برخی از ورزش های سبک می تواند به فشار دادن خون درون رگها کمک کنند. 

شنا کردن، یک ورزش عالی برای حفظ پمپاژ قلب است. راه رفتن، دوچرخه سواری و یوگا، فعالیت های عالی و ساده ای هستند که شما می توانید برای حفظ کارکرد طبیعی ضربان قلب و جریان خون انجام دهید.

2. استفاده از جوراب های فشاری واریس 

جوراب واریس در صورت تشخیص و تجویز پزشک، برای درمان، کنترل و پیشگیری از واریس پا میتواند گزینه ی مناسبی باشد.

3. سرکه سیب

سرکه سیب به پاک سازی بدن و افزایش خون درون رگها کمک می کند. زمانی که جریان خون به صورت طبیعی باشد، رگها به طور اتوماتیک ورم کردن را متوقف می کنند. می توانید سرکه سیب را همراه با یک لیوان آب بنوشید. همچنین ثابت شده است که سرکه سیب می تواند فشار خون، لخته های خونی و کلسترول را کاهش دهد. سرکه سیب، باکتری ها را در شریان ها می کشد و از تکثیر آنها جلوگیری می کند. 

3.فلفل هندی

فلفل هندی سرشار از ویتامین  C و مواد آنتی اکسیدان می باشد که آلرژی ها و ویروس ها را درمان می کند. مواد درون فلفل از لخته شدن خون پیشگیری می کنند. 

استفاده صحیح فلفل هندی، ترکیب آن با 1 قاشق چای خوری آب گرم می باشد. این ترکیب را به مدت 1 تا 2 ماه صبح ها بنوشید. فلفل هندی، جریان خون را در بدن افزایش می دهد و درد ناشی از رگهای ملتهب و سخت را تسکین می دهد. 

4.سیر و لیمو

سیر، در صورت مصرف معتدل، می تواند مشکلات قلبی و عروقی را درمان کند. تأثیر کلی آن بهبود سیستم گردش خون بدن می باشد. ترکیبات سولفوری سیر جریان خون را افزایش می دهند. این ترکیبات همچنین از ایجاد لخته ی خونی درون رگ ها جلوگیری می کنند. 
 
سیر دارای خواص قدرتمندی برای مبارزه با مشکلات التهابی می باشد و رگ های واریسی را کاهش می دهد. فلاونوئید موجود در سیر همچنین به تقویت رگ های خونی کمک می کند و آنها را در برابر آسیب ها مصون می کند. لیموها منبعی غنی از مواد مغذی و مواد معدنی هستند. سیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد. ترکیبات لیمو به کاهش تأثیر آسیب های اکساینده کمک می کنند. 
 
این ماده غذایی همچنین رگ های واریسی و نوسانات فشار خون را درمان می کند. با استفاده از 12 حبه سیر، یک خمیر درست کنید. آنها را خرد کنید تا به بافت خوبی برسد. 2 تا 3 لیمو را آب بگیرید و 4 قاشق چای خوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. این مواد را با سیر ترکیب کنید و اجازه دهید یک شب بماند. با استفاده از این ترکیب، دو بار در روز به مدت دو ماه رگ های واریسی را ماساژ دهید. 

5. بذر شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی از قرن ها پیش برای درمان رگ های واریسی استفاده شده است. این بذرها سرشار از خواص ضدالتهابی هستند که از تنگی رگ ها جلوگیری می کنند و آسیب ناشی از رگ های واریسی را کاهش می دهند. مواد ضروری در شاه بلوط هندی، قابلیت ارتجاعی رگ ها را افزایش می دهند و از آسیب به دریچه ها توسط باکتری ها جلوگیری می کنند. بیماران تأیید می کنند که این ژل ورم پاها را کاهش می دهد و سیستم گردش خون را بهبود می بخشد. 
دکتر نادر افشاری، متخصص قلب و عروق 
1/5 - (1 امتیاز)

فهرست مطالب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

1/5 - (1 امتیاز)
پرسش از دکتر