با اینکه ممکن است بتوانید بلافاصله بعد از عمل واریس، فعالیت های عادی روزانه را از سر بگیرید اما انتظار کمی ناراحتی و کبودی در نواحی ورید عمل شده را داشته باشید. این مشکل معمولاً طی ۱ تا ۲ هفته برطرف می شود. همچنین احتمال دارد که در ۴۸ ساعت اول پس از عمل، لازم به سبک بودن سطح فعالیت باشد.

برای تسکین درد، ایبوپروفن400 را هر 6 تا 8 ساعت همراه با غذا مصرف کنید. اگر قادر به مصرف ایبوپروفن نیستید، استامینوفن (حداکثر 500 میلی گرم در هر 12 ساعت) توصیه می شود. در صورتی که درد شدیدی دارید (مثلاً نمی توانید بخوابید یا راه بروید) که نسبت به مسکن های توصیه شده هم جواب نمی دهد، با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از عمل واریس پا

مراقبت های بعد از اسکلروتراپی واریس

مراقبت ها چند هفته پس از عمل واریس پا 

پنج ماه اول پس از عمل ورید

مراقبت های پس از لیزر واریس و رادیوفرکانسی

دوران نقاهت درمان واریس با لیزر و رادیوفرکانسی کوتاه است. با وجود این، بهتر است با انجام اقدامات زیر بعد از عمل، اطمینان حاصل کنید که هیچ عارضه ای در روند بهبودی شما به وجود نخواهد آمد.

مراقبت های پس از اسکلروتراپی واریس

روند بهبودی اسکلروتراپی نیز مانند درمان با لیزر و رادیوفرکانسی، آسان است. رعایت دستورالعمل ‌های بعد از عمل برای داشتن بهترین تجربه مراقبت از ورید همچنان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مراقبت پس از فلبکتومی

بعد از انجام این عمل، پیاده روی به شدت توصیه می شود. پانسمان عمل خود را به مدت ۲۴ ساعت در جای خود نگه دارید و بعد آن را با جوراب فشرده سازی در طول روز برای ۱ تا ۲ هفته بعد جایگزین کنید. زمان بهبودی این روش بسیار کوتاه است. 

با این حال، احتمال دارد بعد از عمل مقداری کبودی یا تورم رخ دهد که به سرعت بهبود می یابند. برش های کوچک شکاف مانند ایجاد شده در حین فلبکتومی سرپایی نیز باید پس از 6 الی 12 ماه عملاً ناپدید شوند.

دکتر نادر افشاری، متخصص قلب و عروق 

2/5 - (5 امتیاز)

فهرست مطالب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2/5 - (5 امتیاز)
پرسش از دکتر