تپش قلب احساسی شبیه به بالا رفتن و یا از دست دادن ضربان قلب است. ضربان قلب بالا را می توانید در قفسه سینه، گلو و یا گردن احساس کنید. ضربان قلب بالا می تواند در هر زمانی حتی در زمان استراحت و یا انجام فعالیت های عادی اتفاق بیفتد. اگر چه ممکن است متعجب شوید اما معمولا تپش قلب مضر نیست. با این حال این وضعیت یک ریتم غیر طبیعی است و گاها درمان تپش قلب تنها راه تسکین شما می باشد.

چه چیزهایی باعث تپش قلب می شوند؟

شما ممکن است ضربان بالای قلب را در شرایط زیر تجربه کنید:

چه زمانی باید نگران ضربان قلب بالا باشم؟

تپش قلب معمولا خطرناک نیست. در صورتی که علائم زیر را دارید می توان گفت تپش قلب ممکن است نشانه یک مشکل جدی تر برای سلامتی تان باشند.

درمان خانگی ضربان قلب بالا ناگهانی

اگر تپش قلب شما ناشی از اضطراب یا استرس است، ممکن است بتوانید با فعالیت های آرام بخش مانند یوگا، مدیتیشن یا تمرین تمرکز حواس که بر تنفس شما تمرکز دارد، تپش قلب تان را کنترل کنید. در صورتی تپش قلب قابل کنترل باشد، اغلب بدون درمان دارویی برطرف می شود، فقط کافی است از مواردی که باعث ایجاد آن میشوند، دوری کنید:

بهترین درمان برای شما بستگی به علت تپش قلب تان دارد. ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اگر تپش قلب مربوط به غذاهای خاصی است، باید از آن غذاها که دارای عوامل محرک هستند، اجتناب کنید. اگر بیماری قلبی یا ریتم غیرطبیعی قلب دارید، ممکن است به دارو، یک روش خاص، جراحی یا دستگاهی برای برطرف کردن تپش قلب نیاز داشته باشید.

داشتن ویزیت های منظم برای دیدار پزشک تان بسیار اهمیت دارد. اگر تپش قلب شما بدتر شد یا به طور ناگهانی دفعات بیشتری اتفاق افتاد، با پزشک خود تماس بگیرید.

علت تپش قلب ناگهانی در خانمها

جلوگیری از ضربان قلب بالا

با توجه به علت تپش قلب، نکات زیر می تواند به شما کمک کند که کمتر دچار تپش قلب شوید:

زندگی با ضربان قلب بالا

شما میتوانید در لحظات مختلف زندگی تان تپش قلب داشته باشید. برخی افراد تجربه می کنند:

2.6/5 - (323 امتیاز)

2.6/5 - (323 امتیاز)