تپش قلب احساسی شبیه به بالا رفتن و یا از دست دادن ضربان قلب است. تپش قلب را می توانید در قفسه سینه، گلو و یا گردن احساس کنید. تپش قلب می تواند در هر زمانی حتی در زمان استراحت و یا انجام فعالیت های عادی اتفاق بیفتد. اگر چه ممکن است متعجب شوید اما معمولا تپش قلب مضر نیست. اما با این حال هم تپش قلب می تواند یک ریتم غیر طبیعی قلب باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

چه چیزهایی باعث تپش قلب می شوند؟

تپش قلب ممکن است به دلایل زیر پیش آید:

چه زمانی باید نگران تپش قلب باشم؟

تپش قلب معمولا خطرناک نیست. در صورتی که علائم زیر را دارید می توان گفت تپش قلب ممکن است نشانه یک مشکل جدی تر برای سلامتی تان باشند.

درمان خانگی تپش قلب ناگهانی

اگر تپش قلب شما ناشی از اضطراب یا استرس است، ممکن است بتوانید با فعالیت های آرام بخش مانند یوگا، مدیتیشن یا تمرین تمرکز حواس که بر تنفس شما تمرکز دارد، تپش قلب تان را کنترل کنید. در صورتی تپش قلب قابل کنترل باشد، اغلب بدون درمان دارویی برطرف می شود، فقط کافی است از مواردی که باعث ایجاد آن میشوند، دوری کنید:

بهترین درمان برای شما بستگی به علت تپش قلب تان دارد. ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اگر تپش قلب مربوط به غذاهای خاصی است، باید از آن غذاها که دارای عوامل محرک هستند، اجتناب کنید. اگر بیماری قلبی یا ریتم غیرطبیعی قلب دارید، ممکن است به دارو، یک روش خاص، جراحی یا دستگاهی برای برطرف کردن تپش قلب نیاز داشته باشید. داشتن ویزیت های منظم برای دیدار پزشک تان بسیار اهمیت دارد. اگر تپش قلب شما بدتر شد یا به طور ناگهانی دفعات بیشتری اتفاق افتاد، با پزشک خود تماس بگیرید.

جلوگیری از تپش قلب

با توجه به علت تپش قلب، نکات زیر می تواند به شما کمک کند که کمتر دچار تپش قلب شوید:

زندگی با تپش قلب

شما میتوانید در لحظات مختلف زندگی تان تپش قلب داشته باشید. برخی افراد تجربه می کنند:

2.5/5 - (22 امتیاز)

2.5/5 - (22 امتیاز)