نارسایی دریچه سه لتی قلب، نوعی از بیماری های دریچه قلب (بیماری های دریچه ای) است. در این بیماری، دریچه بین دو حفره سمت راست قلب (بین بطن و دهلیز راست) به درستی کار نمی کند. در نتیجه، در این شرایط قلب باید بیشتر کار کند تا خون را به ریه ها و بدن برساند. بیماری دریچه تریکوسپید، اغلب با سایر مشکلات دریچه ای قلب رخ می دهد. علائم و روش های درمانی آن، به شرایط خاص دریچه قلب بستگی دارد. درمان ممکن است شامل کنترل، دارو درمانی، ترمیم دریچه قلب یا تعویض آن باشد.

علائم بیماری دریچه سه لتی قلب چیست؟

علائم و نشانه های این بیماری متفاوت است، در حالت خفیف ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. اما، بیماران در حالت متوسط تا شدید ممکن است علائمی را مشاهده کنند، از جمله:

درمان نارسایی دریچه سه لتی

براساس علائم و آزمایش های شما، پزشک یک برنامه درمانی برای شما توصیه می کند. ممکن است، شما فقط به چکاپ ها و آزمایشات دوره ای نیاز داشته باشید (مثلا سالی ۱-۲ بار). پزشک شما، ممکن است داروهای خاصی را برای کاهش علائم و جلوگیری از سایر مشکلات و عوارض تجویز کند. از جمله:

انواع نارسایی دریچه سه لتی قلب

انواع مختلفی از بیماری دریچه تریکوسپید وجود دارد، از جمله:

مشکلات دریچه ترکوسپید، می تواند به صورت همزمان با سایر مشکلات دریچه ای قلب مانند مشکلات دریچه میترال یا دریچه آئورت رخ دهد.

این شرایط گاهی اوقات باعث نشتی دریچه و پس زدن خون از بطن به دهلیز چپ می‌گردد. در بیشتر افراد این شرایط تهدید کننده حیات نبوده و به درمان و یا تغییر در سبک زندگی نیاز ندارند. با این وجود برخی نیز به درمان نیاز خواهند داشت.

اگر دریچه سه لتی قلب از کار بیفتد چه اتفاقی می افتد؟

این بیماری در حالت خفیف، ممکن است هیچ علامت یا مشکلی ایجاد نکند. با این حال، موارد متوسط تا شدید این بیماری می تواند باعث بزرگ شدن قلب شده و در طول زمان آسیب های دائمی به قلب وارد کنند.

علت ابتلا به بیماری دریچه تریکوسپید چیست؟

عوامل متعددی می توانند باعث این بیماری شوند، از جمله:

روش های جلوگیری از اختلال دریچه تریکوسپید

در بسیاری از موارد، شما نمی تواند از این بیماری پیشگیری کنید. اما، در صورتی که شرایطی را دارید که ممکن است منجر به بروز بیماری دریچه تریکوسپید شود، بهتر است به دنبال درمان باشید و دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

انواع بیماری دریچه تریکوسپید

سه نوع بیماری دریچه تریکوسپید وجود دارد:

دکتر نادر افشاری، متخصص قلب و عروق در اکباتان

5/5 - (1 امتیاز)