علائم حمله قلبی در مردان و زنان متفاوت است. مطابق با انجمن قلب آمریکا، ناراحتی یا درد قفسه سینه برای مردان و زنان شایع ترین علامت حمله ی قلبی است. گرچه، زنان بیشتر مستعد تنگی نفس، حالت تهوع یا استفراغ و درد کمر یا فک هستند. اگر مطمئن نیستید، همیشه به پزشک مراجعه کنید. با اینکه برخی از حمله های قلبی بسیار ناگهانی و شدید هستند، بسیاری از آنها به آهستگی و با درد خفیف شروع می شوند. 

به زبان بدن خود گوش کنید و در مورد چیزی که احساس می کنید طبیعی است فکر کنید. اگر شما گاز معده را دفع کنید و درد از بین برود، ممکن است مشکل شما فقط درد یا سوزش معده باشد. اما، اگر درد ادامه داشت و دچار تنگی نفس و حالت تهوع شدید، ممکن است مشکل مربوط به قلب شما باشد.

تفاوت درد معده و قلب 

شما یک شام عالی را همراه با خانواده و دوستانتان صرف کرده اید. وقتی که در حال استراحت بعد از غذا هستید، مقداری گازمعده شما را وادار می کند که برای ترک کردن اتاق از دیگران عذر خواهی کنید. سپس دچار یک درد تیز و شدید می شوید. 

این درد به قفسه سینه شما نیز کشیده می شود و در دهان خود یک مزه ترش را احساس می کنید. آیا درد قفسه سینه فقط ناشی از گاز معده است؟ آیا این گاز می تواند موجب درد قفسه سینه شود؟ آیا یک حمله قلبی است؟ آیا آنتی اسید مصرف می کنید یا با اورژانس تماس می گیرید؟

نشانه های گاز معده 

علائم حمله قلبی 

علائم سکته قلبی میتواند شامل موراد زیر باشد:

دکتر نادر افشاری متخصص قلب و عروق در تهران 

2.5/5 - (86 امتیاز)

فهرست مطالب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2.5/5 - (86 امتیاز)
پرسش از دکتر