فشار خون بالا، قاتل خاموش نامیده می شود. برای آشنایی با محدوده فشار خون سالم برای زنان و مردان به خواندن مطلب ادامه دهید. به طور کلی، فشار خون سالم برای مردان و زنان، فشار خون سیستولیک زیر 120 و دیاستولیک زیر 80 می باشد. فشار خون بالا که HPB یا پرفشاری خون نامیده می شود، زمانی ایجاد می شود که نیروی جریان خون در بدن، به طور مداوم بسیار بالا باشد. 

در این شرایط، قلب برای انجام وظیفه خود باید سخت تر کار کند. این کار می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و احتمال بیماری قلبی، سکته و دیگر مسائل سلامتی را افزایش دهد. با این که فشار خون بالا به طور مستقیم ربطی به جنسیت ندارد، اما مسائلی مانند بارداری، جلوگیری از بارداری و یائسگی می توانند احتمال ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهند.

محدوده نرمال فشار خون در زنان 

برای اندازه گیری فشار خون، دو عدد نمایش داده می شود، فشار خون سیستولیک (عدد اول) و فشار خون دیاستولیک (عدد دوم):

عوامل خطر فشار خون بالا در زنان

عوامل خطر فشار خون بالا در زنان

علائم فشار خون بالا 

افراد دارای فشار خون بالا، معمولاً هیچ گونه علائمی ندارند. بنابراین شناسایی زودهنگام این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما در خطر فشار خون بالا باشید، با پزشک خود در مورد اندازه گیری فشار خون در خانه صحبت کنید. تنها روش قابل اطمینان برای آگاهی از ابتلا به فشار خون بالا، اندازه گیری فشار خون با یک دستگاه فشارسنج در خانه یا معاینه شدن توسط یک پزشک متخصص می باشد.

کنترل و درمان  فشار خون

هیچ درمانی برای فشار خون بالا وجود ندارد، اما شما می توانید با تغییر در سبک زندگی، احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهید. در کنار داروهای تجویز شده، روش هایی دیگری برای کنترل فشار خون وجود دارد که عبارتند از:

چند وقت یکبار برای بررسی فشار خون باید به پزشک مراجعه کنم؟

2.6/5 - (52 امتیاز)

فهرست مطالب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2.6/5 - (52 امتیاز)
پرسش از دکتر