معمولا تپش قلب و لرزش بدن هم زمان رخ نمی دهند. اما علت تپش قلب و لرزش بدن می تواند به دلیل پرکاری تیروئید باشد که این دو مشکل را به یکدیگر مرتبط کرده و منجر به فیبریلاسیون دهلیزی و لرزش دست می شود. هیپوگلیسمی (افت قند خون) می تواند این علائم و نشانه ها را تسریع کند. معمولاً در بیماران دیابتی که انسولین یا سولفونیل اوره مصرف می کنند. حملات پانیک نیز می توانند این علائم و نشانه ها را ایجاد کنند. در صورت داشتن این علائم با پزشک خود تماس بگیرید.

بیماری هایی که میتوانند، علت تپش قلب و لرزش بدن باشند.

در حالی که لیست زیر می تواند به عنوان راهنمایی برای این علائم در نظر گرفته شود، اما جایگزین مراجعه به پزشک نمی باشد. بیماری های دیگری نیز وجود دارند که می تواند با این علائم و نشانه ها همراه باشند. در ادامه برخی موارد شایع تر را آورده ایم:

1- فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی (AF) ناهنجاری در ریتم قلبی است که شامل ضربان قلب نامنظم و تند می باشد. علائم می تواند شامل تپش قلب، سرگیجه، غش کردن، خستگی، تنگی نفس و درد قفسه سینه باشد. درمان فیبریلاسیون دهلیزی شامل دارو یا پروسه های پزشکی مانند کاردیورژن یا ابلاسیون برای طبیعی کردن ضربان قلب می باشد.

2- اختلال پانیک

حملات پانیک به صورت احساس وحشت ناگهانی و بدون هشدار رخ می دهند. این حملات می توانند در هر زمانی حتی در خواب رخ دهند. فردی که دچار حمله پانیک می شود، ممکن است فکر کند که دچار حمله قلبی شده یا مرگ وی نزدیک است. 

ترس و وحشتی که فرد در هنگام حمله پانیک تجربه می کند متناسب با شرایط واقعی نیست و ممکن است با آنچه در اطراف وی رخ می دهد ارتباطی نداشته باشد. اکثر افراد که دچار حملات پانیک می شوند، ممکن است علائم زیر را تجربه کنند: 

✅چندین روش درمانی برای حملات پانیک وجود دارد.

لرزش بدن

لرزش بدن به حرکات غیر ارادی یک یا چند قسمت از بدن گفته می شود. از علل لرزش می توان به اختلالات عصبی، بیماری های نورودژنراتیو، داروها، مسمومیت با جیوه، پرکاری تیروئید و نارسایی کبدی اشاره کرد. لرزش انواع مختلفی دارد. درمان آن به نوع لرزش و داروهای موجود برای این بیماری بستگی دارد.

لرزش ناشی از اضطراب

اضطراب نوعی احساس دلهره و ترس است که با علائمی مانند مشکل در تمرکز، سردرد، مشکلات خواب و تحریک پذیری نمایان می شود. اختلال اضطرابی یک بیماری جدی است که تقریباً 19 میلیون آمریکایی بزرگسال را سالانه درگیر می کند. درمان اضطراب شامل داروها و روان درمانی می باشد.

ضربان قلب بالای 100 در دقیقه، در حالت سکون می تواند نشانه مشکلات قلبی و تنفسی باشد.در این مقاله به انواع ضربان بالای قلب و خطرات آن می پردازیم.:
2.5/5 - (364 امتیاز)

فهرست مطالب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2.5/5 - (364 امتیاز)
پرسش از دکتر