ویروس کرونا به شیوع مرگبار خود همچنان ادامه می دهد و مردم همواره در پی فراگیری بیشتر در مورد علائم این بیماری و ابتلا به این ویروس هستند. صدها هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و رفته رفته متخصصان به اطلاعات بیشتری در مورد علائم ابتلا به این ویروس می رسند. آیا درد قفسه سينه ناشي از کرونا است؟

علائم ابتلا به ویروس کرونا به نسبت درصد شیوع

⚠️اگر عفونت COVID-19 شما (کرونا) شروع به ذات الریه کند، ممکن است علائم زیر را مشاهده کنید:

• ضربان قلب سریع
  • تنگی نفس یا نفس افتادن
  • تنفس سریع و پی در پی
  • تعریق شدید

آیا درد قفسه سینه از علائم ویروس کرونا است؟

طبق گفته های سازمان جهانی بهداشت، اگر به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، ممکن است درد قفسه سینه را احساس گرفتگی کنید و یا احساس کنید که انگار نمی توانید به قدر کافی، عمیق نفس بکشید.

گرفتگی قفسه سینه و تنگی نفس سومین علامت ابتلا به ویروس کرونا و بسیار جدی است، و ممکن است حتی با سرفه نیز همراه نباشد. با این حال، شایع ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا، تب، خستگی و سرفه خشک است.

علائم کرونا

درصورتی که درد قفسه ی سینه همراه با سرفه یا تب باشد، باید چه کار کنم؟

اگر تنها زندگی می کنید و علائمی دارید، توصیه می شود پس از شروع علائم، به مدت هفت روز در خانه بمانید اما اگر با دیگران زندگی می کنید، همه افرادی که با شما زندگی می کنند باید در خانه بمانند و به مدت ۱۴ روز مانند شما در قرنطینه باشند.

مطالعات نشان داده اند که بیمار به طور متوسط ​​حداقل تا پنج روز ممکن است هیچ علائمی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته باشد. اگر دچار گرفتگی در قفسه سینه، تنگی نفس و ‌یا مشکلات تنفسی شده اید، سریعا به اورژانس مراجعه کنید.

اگر فقط درد قفسه سینه داشته باشم، باید چه کار کنم؟

برای محافظت از دیگران در برابر ابتلا به ویروس کرونا و انتشار آن به دیگران، به مکان هایی مانند کلینیک های عمومی، داروخانه ها و یا بیمارستان ها مراجعه نکنید.

⛔ اگر درد ناگهانی در قفسه سینه ی خود احساس کردید که به بازوها، کمر، گردن یا فک شما منتشر می شود، و یا حسی مانند گرفتگی و سنگینی در قفسه سینه ی خود داشتید، حتما با اورژانس و فوریت های پزشکی تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

⛔ اگر احساس درد در قفسه سینه با تنگی نفس، تعریق و حالت تهوع همراه بود و بیش از ۱۵ دقیقه طول کشید، فورا با اورژانس تماس بگیرید. درد قفسه سینه می تواند نشانه سایر شرایط خطرناک و حاد برای سلامتی مانند حمله قلبی باشد.

سایر علائم ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

تب یکی از علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا است. این تب به صورتی است که حتی بدون نیاز به تب سنج و فقط با دست زدن به قفسه سینه، کمر یا پیشانی خود می توانید دمای بالای بدن خود را احساس کنید.

سرفه ی مداوم و خشک نیز یکی دیگر از علائم ابتلا به ویروس کرونا است. این سرفه به صورتی است که به مدت یک ساعت بی وقفه و پشت سر هم ادامه دارد و ممکن است برای سه بار (و یا حتی بیشتر) در روز شما این نوع سرفه کردن را تجربه کنید.

آیا رابطه ای بین کرونا و تپش قلب وجود دارد؟ یا بهتر است بگوییم، آیا کرونا باعث تپش قلب میشود؟
2.7/5 - (126 امتیاز)

2.7/5 - (126 امتیاز)