بهترین دکتر قلب در تهران

بهترین دکتر قلب در تهران :جستجو برای بهترین متخصص قلب و عروق در تهران یا حداقل یک بهترین دکتر قلب در تهران که بتوانید برای بهبود بیماری های قلبی و عروقی خود یا عزیزانتان به او اعتماد کنید، کار دشواری است.

بهترین دکتر قلب در تهران

متخصص قلب کیست

بهترین دکتر قلب در تهران یک پزشک داخلی است که در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های دستگاه قلب و عروق تخصص دارد. همچنین متخصصان قلب می‌توانند به افراد سالم در مورد عوامل خطرزا برای بیماری‌های قلبی و پیشگیری از این بیماری‌ها نیز آموزش دهند.

اگر چه تمامی متخصصان قلب پزشکان داخلی بوده و مانند هر پزشک دیگری وضعیت پزشکی به بیماران خود را مدیریت می‌کنند، اما آن‌ها دارای یک تخصص فرعی در چندین حوزه مختلف نیز هستند، از جمله:

1-کاردیولوژی کودکان، که بر مشکلات قلبی کودکان تمرکز دارد.

2-کاردیولوژی بالینی بزرگسالان، که بر تشخیص، مدیریت پزشکی و پیشگیری بیماری‌های قلبی عروقی تمرکز دارد.
3-کاردیولوژی مداخله‌ای، که بر تشخیص و درمان مداخله‌ای بیماری‌های قلبی عروقی (آنژیوپلاستی و فنر گذاری) تمرکز دارد.

4-تصویربرداری پیشرفته قلب و عروق، مانند اکوکاردیوگرافی،سی‌تی‌اسکن قلب و ام‌آر‌آی قلب و پزشکی هسته‌ای، که بر تصویربرداری تشخیصی قلب و عروق خونی تمرکز دارد.

5-الکتروفیزیولوژی، که بر سیستم هدایت الکتریکی قلب تمرکز دارد.

بهترین دکتر قلب در تهران

وظیفه بهترین دکتر قلب در تهران چیست

معمولا علت مراجعه بیمار بهبهترین دکتر قلب در تهران ، وجود داشتن پتانسیل بعضی از بیماری های قلبی و عروقی است. متخصص قلب و عروق در اولین ملاقات با بیمار جدید خود، درباره ی سابقه پزشکی او سوال کرده و سایر علائم فیزیکی او را معاینه می کند.

همچنین دکتر  قلب برای تشخیص هرگونه مشکلات قلبی بیمار، به صدای قلب او گوش می دهد. متخصصین قلب و عروق برای تشخیص دقیق تر بیماری های قلبی از ازمایش خون و یکسری از ازمایش ها مانند EKG، X-ray، تست ورزش و نمونه برداری کمک می گیرند. پس از مشخص شدن نتیجه ازمایش ها،بهترین دکتر قلب در تهران قادر به تشخیص هرگونه ناهنجاری ها، بیماری های مادرزادی و یا بیماری های قلبی و عروقی خواهند بود. بیشتر این بیماری ها بوسیله ی دارو، رژیم غذایی و یا روش های دیگر قابل درمان می باشند.

انواع متخصصان  قلب و عروق

بهترین دکتر قلب در تهران

چندین نوع متخصص عروق  وقلب  وجود دارند که هرکدام در زمینه ای از بیماریهای قلبی فعالیت میکنند و شامل موارد زیر هستند :

1-متخصص قلب غیر مداخله گر :

این متخصص ها  از تست ها و معاینات غیر تهاجمی استفاده می کنند. البته امکان دارد  این دسته از متخصصین قلب برای پیدا کردن بعضی از بیماریهای انسدادی عروق از روشهای تهاجمی تر مانند :کاتتریزاسیون استفاده کنند .  در صورت تشخیص هرگونه انسداد در عروق، بیمار به یک متخصص قلب مداخله گر ارجاع داده می شود.

2-متخصصین قلب مداخله گر :

بیماران دارای بیماریهای شریان کروناری ، نقصهای دریچه ی قلب و یا بیماریهای شریان محیطی را درمان میکنند . این دسته از متخصصین قلب از روش های درمانی همچون انژوپلاستی( قرار دادن بالون در عروق)، جایگذاری استنت، از بین بردن لخته های خونی، تعمیر دریچه میترال قلب و محافظت در برابر امبولی های عروقی ، استفاده میکنند .

3-متخصصین قلب غیر تهاجمی :

بیماران را معاینه کرده و پس از انجام مشورت های لازم در خصوص بیماری های قلبی با بیمار، ازمایش ها و تست های لازم را درخواست می کنند. پس از مشخص شدن نتیجه ی ازمایش ها، بهترین درمان ممکن را بوسیله ی دارو و یا تغییر در سبک زندگی برای بیمار انجام می دهند. هم چنین در صورت نیاز بیماران را به یک جراح قلب ارجاع میدهند .

بهترین دکتر قلب در تهران

4-متخصصین قلب الکتروفیزیولوژی یا متخصصین ریتم قلب :

این متخصصان  با قرار دادن دستگاه های پیس میکرو منظم کننده ی ریتم قلب در زیر پوست بیمار، باعث تنظیم شدت و نظم ضربان قلب می شوند. هم چنین متخصصان قلب غیر مداخله گر برای تنظیم ریتم قلب بیمار ، از بعضی از روشهای تهاجمی تر به همراه دارو های لازم استفاده میکنند .

البته باید اشاره کرد که  متخصصین قلب دیگری هم وجود دارند که در زمینه های متعددی از بیماری های قلب و عروق فعالیت می کنند. از این دسته از متخصصین  قلب می توان به  جراحان قلب و قفسه صدری را نام برد.

نکاتی برای یافتن بهترین دکتر  قلب در تهران

1- از دیگران پرس و جو کنید :

بهتر است در اول به بهترین دکتر قلب تهران که توسط پزشک عمومی‌تان توصیه شده شروع کنید. همچنین می‌توانید از اعضاء خانواده، دوستان و سایر متخصصان  بخواهید که افرادی را به شما توصیه کنند.

2- تجربه بهترین  دکتر قلب در تهران را بررسی کنید :

در حیطه درمان  بیماری  قلبی و عروقی ، تجربه پزشک امر مهمی است. هر چه متخصص قلب در مورد یک عارضه یا روش جراحی تجربه بیشتری داشته باشد، احتمال به دست آمدن نتیجه مطلوب از درمان بیشتر خواهد بود.

بهتر است پرس و جو کنید و ببنید دکترقلب مورد نظر تا کنون چند بیمار مبتلا به عارضه شما را درمان کرده است. اگر می‌دانید به درمان خاصی نیاز دارید، از متخصص قلب بپرسید که تا حالا این درمان را چند بار انجام داده و میزان بروز عوارض جانبی آن چقدر است

4- جنسیت را در نظر بگیرید :

اینکه شما با جنسیت متخصص قلب خود مشکلی نداشته باشید مورد مهمی است که باید به آن اشاره کرد ، زیرا باید اطلاعات شخصیتان را بی‌پرده در اختیار پزشکتان  قرار دهید.

حتماً از متخصص قلب در مورد تجربیات و آموزش‌های اخیر او خصوصاً در رابطه با عارضه و جنیست‌تان سؤال کنید. کار متخصصان قلب در زمینه تشخیص عوامل خطرزا برای زنان و ارائه مراقبت برای ایشان در حال تخصصی‌تر شدن است، به‌طوری که در حال حاضر در برخی بیمارستان‌ها مراکزی مخصوص مشکلات قلبی زنان وجود دارد.

5- در مورد کیفیت بیمارستان تحقیق کنید :

کیفیت بیمارستان که شما در آن مورد درمان قرار میگیرید  مهم است، زیرا بیماران بیمارستان‌های معتبر نرخ بهبود بالاتری داشته و به عوارض کمتری معمولادچار می‌شوند.

پس بهتر است در این مورد به خوبی تحقیق کنید، زیرا ممکن است دو بیمارستان مستقر در یک محله کیفیت ارائه خدمات کاملاً متفاوتی داشته باشند. به علاوه، محل بیمارستان نیز مهم است. زیرا اگر قرار باشد برای آزمایش یا درمان به بیمارستان بروید، باید محل آن شما را به انجام درمان‌ به موقع ترغیب کند، نه اینکه باعث شود از این کار دلسرد شوید.

بهترین دکتر قلب در تهران

6- شیوه برقراری ارتباط را ارزیابی کنید :

بهترین دکتر قلب در تهران را انتخاب کنید که بتوانید راحت با او حرف بزنید و به راحتی اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهد. در اولین ویزیتتان، از او یک سؤال بپرسید و ببینید چگونه به آن جواب می‌دهد. آیا او از سؤالتان استقبال کرده و به‌طور واضح به آن پاسخ می‌‌دهد؟ بهتر است متخصص قلب خوب  تهران  ب را پیدا کنید که به آگاه شدن شما علاقه نشان داده، اولویت‌های شما را در نظر گرفته و به فرایند تصمیم‌گیری‌تان احترام بگذارد.

شایع ترین بیماری های قلبی

 ناراحتی قلبی مادرزادی

این یک اصطلاح عمومی برای برخی از ناهنجاری های قلب است که از زمان تولد وجود دارند. عبارتند از:

**نقص دیواره قلبی :

این بیماری زمانی رخ میدهد که یک سوراخ بین بتن های قلب وجود دارد . این بیماری گاهی اوقات با نام سوراخ در قلب معرفی میگردد .

**نقص انسداد :

این بیماری زمانی رخ می‌دهد که جریان خون در دهلیزهای قلب کمی و یا بطور کامل بسته شده است.

**بیماری قلبی سیانوتیک:

به دلیل یک یا چند نقص در قلب اکسیژن کافی در بدن پمپاژ نمیشود .

آریتمی یا ضربان نا منظم قلب

آریتمی ضربان نا منظم قلب است. آریتمی قلبی یعنی تپش نامنظم قلب، آرتیمی بمعنی مشکل در ریتم تپش قلب می‌باشد. این بیماری زمانیکه پالس ها لکتریکی که ضربان قلب را تنظیم می‌کنند، بهم ریخته و درست عمل نمی‌کنند، رخ می‌دهد. انواع ریتمی یا تپش نامنظم قلب شامل :

**تاکی کاردی :

یعنی زمانیکه قلب بسیار سریع می‌تپد.

**باردی کاردی :

یعنی زمانیکه قلب خیلی آرام می‌تپد.

**فیبریلاسیون :

زمانی است که ضربان قلب نامنظم است.

ضربان قلب نامنظم معمول است و همه افراد آنها را تجربه می کنند؛ اما اگر این تپش خیلی متفاوت با تپش همیشگی بوده و یا بدلیل آسیب دیدگی و یا ضعف قلب باشد، باید جدی گرفته شود. تپش نامنظم قلب می‌تواند مرگ‌آور باشد. زمانی که این تپش نامنظم طولانی مدت شده و یا باعث درد قفسه سینه شود ، باید سریعا به بیمارستان مراجعه کرد .

کاردیومیوپاتی چیست

بیماری کاردیومیوپاتی ، باعث تغییرات در ماهیچه قلب شده و این تغییرات توانایی قلب در پمپاژ خون را کاهش میدهد .

نارسایی قلبی چیست

نارسایی قلبی که به آن نارسایی احتقانی قلب نیز می‌گویند، زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند بطور موثر و کارا خون را در بدن پمپاژ کند.

حمله قلبی

سکته قلبی یا حمله قلبی، فرایندی هست که در آن قسمت هایی از عضله قلب به علت کاهش جریان خون کرونری (عروق خون رسان قلب) از بین می رود. سکته قلبی عموما زمانی رخ می دهد که در اثر انسداد ترمبوتیک (ناشی از لخته خون) در یکی از شریان های خونرسان قلب (کرونری) جریان خون در آن به طور ناگهانی مختل می گردد.

روماتیسم قلبی

بیماری روماتیسم قلبی یک گروه از اختلالات قلبی کوتاه مدت (حاد) و بلند مدت (مزمن) که به علت تب حاد روماتیسمی رخ می دهد، است. آسیب به دریچه های قلب یک نتیجه معمول از تب روماتیسمی است.

علائم بیماری های قلبی چیست

علائم بیماری قلبی بستگی به نوع بیماری و شرایطی دارد که بر فرد تاثیر می گذارد. با این حال، علائم رایج عبارتند از:

**درد در ناحیه سینه که از طریق بدن حرکت می کند، از جمله سینه به گردن، پشت، شکم یا فک
**سرگیجه
**تعریق شدید
**تهوع و استفراغ
**سطح خستگی بالا
**تند تر شدن ضربان قلب و تنفس
**درد قفسه سینه

پیشگیری از بیماری های قلبی

از ابتلا بهبیماری های قلبی عروقی می توان جلوگیری کرد. با انتخاب گزینه های هوشمند در رابطه با شیوه زندگی و عادات غذایی. تغییر سبک زندگی مانند ترک ترک سیگار، جلوگیری از چاقی، محدود کردن مصرف الکل و افزایش فعالیت بدنی، به شدت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و دانه های غنی باعث سلامت قلب می شود. تمرینات فیزیکی حداقل ۳۰ دقیقه در روز می تواند به بدن شما شگفتی کند. ورزش منظم همراه با شیوه زندگی سالم قلب شما جوان و دلپذیر می کند

دیابت و بیماری های قلب و عروق

داشتن دیابت به این معنی است که شما بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارید. در نتیجه شانس بیشتری برای حمله قلبی یا سکته خواهید داشت. افرادی که مبتلا به دیابت هستند بیشتر احتمال دارد که دچار شرایط خاصی شوند که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

 

عوامل خطر برای بیماری های قلب و عروق عبارتنداز :

سن بالا، جنس مذکر، سابقه خانوادگی بیماری قلبی زودرس، فشار خون بالا، افزایش چربی خون 0به ویژه کلسترول)، دیابت قندی، سیگار کشیدن، چاقی، کم تحرکی (انجام ندادن فعالیت های بدنی) و اختلال در انعقاد خون.

اصول پیشگیری از بیماری های قلب و عروق در افراد دیابتی

** چربی (به ویژه کلسترول) خون خود را کاهش دهید.

کلسترول که نوعی چربی است ، در پیدایش و گسترش تصلب شرایین نقش مهمی دارد زیرا میتواند در دیواره رگ ها رسوب کند و همراه با عوامل دیگر به تنگی  و بسته شدن سرخرگ ‏ها بی انجامد .

کلسترول دونوع مهم دارد:

یکی کلسترول «بد» ( LDL ) که موجب بسته شدن رگها و بیماری قلبی-عروقی می شود و دوم کلسترول «خوب» ( HDL ) که کلسترول اضافی بدن را از بافتها خارج می کند و خطر بیماری قلبی را می کاهد. نوعی از کلسترول که باید غلظت کمی در خون داشته باشد، همان نوع «بد» یا LDL است.

** فشار خون خود را کنترل کنید

فشار خون بالا افزون بر اینکه فشار بیشتری بر قلب وارد می سازد و نیاز آن به خون را افزایش می دهد، روند تصلب شرایین را هم تسریع می کند و سبب آسیب اندامهای گوناگون بدن می گردد.

** وزن خود را به حد مناسب برسانید.

چاقی عامل خطر مهمی برای افزایش فشار خون است. همچنین چاقی یا اضافه وزن موجب افزایش مقاومت سلول های بدن نسبت به انسولین می شود. شما باید زیر نظر یک پزشک یا متخصص تغذیه وزن بدنتان را به میزان متناسب باقد، جنس و سن خود برسانید.

** سیگار نکشید.

استعمال دخانیات سبب افزایش ضربان قلب و در نتیجه کار قلب می شود و فشار خون را هم بالا می برد. همچنین سیگار بر اثر روی عوامل انعقادی و نیز غلیظ کردن خون احتمال تشکیل لخته و بسته شدن سرخرگ ها را افزایش می دهد.

افزون براین، سیگار با اثر بر رگ های کوچک، خونرسانی به بخش های انتهایی اندام ها به ویژه در  پاها را مختل می کند و این عارضه در افراد دیابتی که گرفتاری اعصاب محیطی نیز دارند، بسیار مهم است و خطر قطع عضو را باز هم افزایش می دهد. این آثار جدای از سرطان زایی سیگار است که موجب ناتوانی و مرگ خواهد شد. امروزه سیگار مهم ترین علت قابل پیشگیری سرطان بشمار می آید.

**قند خون خود را کنترل کنید

کنترل دقیق قند خون، هم به طور مستقیم و هم به طور غیرمستقیم، نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای عروقی می تواند داشته باشد.

**فعالیت ورزشی منظم داشته باشید

مطالعات نشان داده اند که داشتن یک زندگی کم تحرک از نظر جسمی ، صرف نظر از عوامل خطر دیگر، احتمال دیابت، چاقی و بیماری کرونری قلب را افزایش می دهد. پیاده‏ روی، دوچرخه سواری، تنیس روی میز،  و دویدن آرام از جمله  فعالیت های بدنی هستند که اثر مفیدی بر تندرستی شما خواهند داشت.

 متخصصین توصیه می کنند که   روزانه 30 دقیقه به فعالیت بدنی بپردازید، می توانید این میزان فعالیت را در سه دوره 10 دقیقه ای ،بافاصله نیز انجام دهید.

علائم هشدار دهنده حمله قلبی و سکته مغزی چیست

اگر  این علائم هشدار دهنده‌ای از حمله قلبی دارید، سریعاً به اورژانس مراجعه نمایید.

**درد در قفسه سینه یا فشاری که بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد.

**درد یا ناراحتی در یک یا هر دو دست یا شانه یا پشت و گردن

**تنگی نفس

**عرق کردن یا سرگیجه

**سوء هاضمه یا تهوع

**احساس خستگی

**علائم هشدار دهنده در همه افراد یکسان نیست. و ممکن است که فرد همه این علائم را نداشته باشد.

**افراد مبتلا به آسیب عصبی مرتبط با دیابت، ممکن است هیچ دردی را در قفسه سینه متوجه نشوند.

**ضعف یا بی‌حسی صورت، بازو یا پا

**سردرگمی

**سرگیجه، از دست دادن تعادل، یا به‌سختی راه رفتن

**مشکل بینایی در یک یا هر دو چشم

**سردرد ناگهانی شدید

 دقت داشته باشید که اگر هر یک از این علائم هشدار دهنده را داشته باشید، باید خیلی سریع به پزشک  متخصص یا بیمارستان مراجعه نمایید.

دکتر نادر افشاری – متخصص قلب و عروق 

3.2/5 - (5 امتیاز)

فهرست مطالب

پرسش از دکتر